Další cíl tohoto populistického opatření bylo, pokud se nemýlím, odstranit z českých silnic co nejvíce " vraků " vyrobených před rokem 1989.
Můj názor je ten, že majitelé těchto aut si nemohou dovolit nakoupit nové fabie za cca 200 tis., byť s 30 tis. prémií od státu!
Ponevadž pokud by si to dovolit mohli, nečekali by na šrotovné a už by dávno jezdili v nových vozech!
A na toto není třeba žádná odborná analýza či průzkum. Na to stačí normální selský rozum.
Ovšem chápu, že je to před volbami jistě dobrý tah a nejeden volič jedné nejmenované velké politické strany tomu jistě rád zatleská!
Že je šrotovné holý nesmysl musí vědět snad už i ti co ho vymysleli (resp. nechali si našeptat od automobilové lobby a začali ho prosazovat). Automobilky mají nadprodukci a to žádné šrotovné nevyřeší. Naopak - po jeho skončení na tom budou mnohem hůř než před ním. Jediné štěstí je že u nás bude jen 30 tis. a tudíž snad nebude mít příliš velký dopad.
Osobně si raději koupím několik let staré nadupané Mondeo (případně uvažuji o Fordu Focus) v perfektním stavu za 170 tis. než maličkou Fábii v sociální edici (za 200 tis. tam není snad ani rádio a klima).