Hlavní navigace

Poslanecká sněmovna uzákonila šrotovné, podle analytiků to není dobrý nápad

Sdílet

Poslanecká sněmovna přehlasovala veto prezidenta České republiky Václava Klause a schválila šrotovné. To by mělo pomoci zvýšit poptávku po nových vozech a pomoci tak automobilovému průmyslu. Podle ekonomů a analytiků ale tento krok není zrovna dobrým nápadem. Domnívám se, že šrotovné není dobrým řešením. Povede sice k nákupu aut, ale efekt pro domácí průmysl je malý. Jednak je poptávka lokálních subjektů malou částí celkového prodeje domácích automobilek a jednak není nikde zaručeno, že lidé koupí zrovna auta produkovaná v České republice. Spousta aut se doveze, což pomůže maximálně dovozcům, ale ne zdejším producentům, na které má toto opatření logicky cílit, sdělil před časem serveru Měšec Martin Lobotka, analytik z České spořitelny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2009 12:48

    Pajax (neregistrovaný)
    Další cíl tohoto populistického opatření bylo, pokud se nemýlím, odstranit z českých silnic co nejvíce " vraků " vyrobených před rokem 1989.
    Můj názor je ten, že majitelé těchto aut si nemohou dovolit nakoupit nové fabie za cca 200 tis., byť s 30 tis. prémií od státu!
    Ponevadž pokud by si to dovolit mohli, nečekali by na šrotovné a už by dávno jezdili v nových vozech!
    A na toto není třeba žádná odborná analýza či průzkum. Na to stačí normální selský rozum.
    Ovšem chápu, že je to před volbami jistě dobrý tah a nejeden volič jedné nejmenované velké politické strany tomu jistě rád zatleská!
  • 9. 9. 2009 13:49

    Vašek (neregistrovaný)
    Souhlasím s Vaším názorem. Je to příliš drahý populistický krok, který rozhodně nepřiláká kupující k předraženým škodovkám.
  • 10. 9. 2009 8:19

    Mr. R. (neregistrovaný)
    Že je šrotovné holý nesmysl musí vědět snad už i ti co ho vymysleli (resp. nechali si našeptat od automobilové lobby a začali ho prosazovat). Automobilky mají nadprodukci a to žádné šrotovné nevyřeší. Naopak - po jeho skončení na tom budou mnohem hůř než před ním. Jediné štěstí je že u nás bude jen 30 tis. a tudíž snad nebude mít příliš velký dopad.
    Osobně si raději koupím několik let staré nadupané Mondeo (případně uvažuji o Fordu Focus) v perfektním stavu za 170 tis. než maličkou Fábii v sociální edici (za 200 tis. tam není snad ani rádio a klima).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).