Hlavní navigace

Poslanci schválili zákaz dražších linek. Možná nebude účinný

13. 10. 2015

Sdílet

Poslanci schválená novela zákona o ochraně spotřebitele obsahuje kromě jiného také ustanovení, které obchodníkům nařizuje využívat pro komunikaci o stávající smlouvě (reklamace, poruchy, faktury apod.) se spotřebiteli jen linky, za které zaplatí pouze běžnou cenu hovoru.

Dále zákon bohužel tuto další neurčitou formuli nerozvádí a je dost možné, že proto opatření nebude v praxi respektovat řada obchodníků. Schválené ustanovení hovoří pouze o běžné ceně hovoru, ovšem už nevysvětluje, co se jí rozumí. Bohužel tudíž podle našeho názoru neochrání spolehlivě spotřebitele před používáním drahých zákaznických linek, a navíc nemusí být v souladu s evropskou legislativou, myslí si Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Evropská směrnice přitom spotřebitelům garantuje ochranu před všemi typy telefonních linek, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba. Tedy i před modrými a bílými linkami, které dnes běžně využívá pro komunikaci se zákazníky řada velkých firem a které jsou operátory zpoplatňovány dráž než klasický hovor. Stojí zhruba kolem 4 korun za minutu a neomezené volání nebo volné minuty se na něj nevztahují.

Vyzvali jsme před jednáním sněmovny poslance a poslankyně k podpoře návrhu, který společnostem výslovně zakazoval užívání modrých i bílých linek při komunikaci se spotřebiteli, pokud se řešená záležitost týká uzavřené smlouvy. Bohužel ustanovení v této podobě nebylo schváleno, uvedl Zelený a dodal, že nyní má sdružení v plánu se obrátit na Senát nebo dokonce na Evropskou komisi s návrhem na prošetření nedostatečné implementace evropských předpisů.  

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).