Podle obchodníků vzrostly předvánoční prodeje ve srovnání s loňským rokem až o 50 % a to i přes to, že si mnozí obchodníci myslí, že jejich tržby stále limituje dopad ekonomické krize. Trendem letošního roku se staly nákupy praktických dárků, využívání akčních nabídek a online nakupování vánočních dárků. Vyplývá to z ankety uspořádané mezi obchodníky v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2010.
V anketě pro obchodníky se potvrdilo, že jsou s letošním předvánočním prodejem spokojeni. Uvádějí, že zákazníky v současné době lákají převážně praktické dárky, učí se využívat akční nabídky a častěji volí značkové zboží,
říká Roman Frkous, ředitel komunikace GE Money Bank.
Podle obchodníků se o letošních vánocích nejlépe prodávaly např. LCD televizory, robotické vysavače, značkové zboží či dárkové balíčky.