Hlavní navigace

On-line Češi nejčastěji nakupují vstupenky na sportovní utkání nebo na kulturu

Sdílet

Veronika Doskočilová

Sjednávání služeb po internetu nebo nakupování on-line se pro Čechy stalo běžnou součástí života. Nejvíce využíváme možnost on-line nákupů v případě, že kupujeme vstupenky na sport či kulturu. Vyplynulo to z průzkumu Stavební spořitelny České spořitelny.

Běžné spotřební zboží si už někdy online objednalo 86 % dotázaných a cestování si zařizovalo 85 % lidí. Zájem pak mají respondenti o možnost on-line úhrady i v oblasti komunikace s veřejnou správou, hromadné dopravy nebo finančních služeb. Naopak nejmenší zájem mají lidé o on-line nákup dražších movitých věcí.

Rozdíl je však ve frekvenci, s jakou lidé internet pro nákupy a sjednávání služeb využívají. Zdali je pro ně hlavním, nebo jen okrajovým prostředkem. Nejoblíbenější je v případě vstupenek, kde online formu jednoznačně preferuje 39 % lidí, u cestování je to 35 % a u nákupu jízdenek hromadné dopravy 28 %.

Zájem o nakupování přes internet se také výrazně liší podle toho, o jakou věkovou skupinu jde. Nejaktivnější jsou tradičně mladí lidé ve věku 18–26 let. Nejvíce patrné je to u zařizování cestování, kde online formu jednoznačně preferuje 49 % lidí v této věkové skupině, a u nákupu vstupenek (jednoznačná preference 48 %).

U nakupování spotřebního zboží jsou ale oproti mladým lidem do 26 let aktivnější lidé ve věkové skupině 27–35 let a 36–44 let. Obecně však platí, že s rostoucím věkem je zájem o nákup zboží a služeb na internetu nižší.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Diskuse byla uzavřena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).