Hlavní navigace

Oberbank slaví: osmým rokem stále roste v zisku. Zaměří se hlavně na pobočky

Sdílet

Dalibor Z. Chvátal 10. 5. 2018

Nárůstem provozního zisku o 9,5 % na 267,3 mil. € a celkového zisku po zdanění o 10,6 % na 200,5 mil. €. Těmito čísly za rok 2017 se Oberbank pochlubila na dnešní tiskové konferenci. Od roku 2009 se Oberbank se daří zvyšovat zisk o 11,2 % ročně.

Oberbank za zisk v roce 2017 vděčí především prudkému nárůstu úvěrů, zvýšení objemu spravovaných finančních prostředků klientů a historicky nejnižším nákladům na rizika a optimalizace sítě pobočkové sítě.

V Oberbank je rizikovost úvěrů velmi nízká, takovou jsme ještě nikdy nezažili. S nadsázkou se proto dá říct, že riziko u nás odešlo, řekl na tiskové konferenci Robert Pokorný, vedoucí pobočky Oberbank Česká republika (Oberbank má v České republice jen pobočky, centrála sídlí v rakouském Linci).

Oberbank se profiluje jako tradiční rakouská banka se 150letou tradicí, takže důsledně preferuje stabilitu a jistotu. Jsme prodlouženou rukou rakouského bankovnictví, říká Josef Weissl, člen představenstva Oberbank.

Firemní klientela tvoří 80 % klientů banky, zbytek jsou retailoví klienti. Bilanční suma banky je v přepočtu 530 milard korun, touto optikou by z pohledu českého trhu patřila mezi TOP 5 bank v Česku, nicméně v České republice působí jako pobočka a čísla tak reportuje za všechny trhy, kde působí. V České republice se stará cca o 13 000 retailových klientů a 3000 klientů firemních.

Nadále vsázíme na pobočky, protože člověk vždy bude preferovat kontakt s člověkem. Možná jsme jednou z posledních bank, která na pobočky stále vsází, pochlubil se před novináři Josef Weissl.

Typickým klientem Oberbank je člověk ze střední příjmové skupiny, který řeší své úvěrové potřeby. Obdobně se soustřeďuje na klienty z oblasti SME.

Oberbank chystá novinky v internetovém a mobilním bankovnictví i v oblasti platebních karet. Šéfové banky však potvrdili, že oblast internetu je sice nezbytným doplňkem pro běžné potřeby klientů banky, ale nejde o hlavní prioritu banky. Tou nadále bude maximální servis na pobočkové síti. Prostě chceme klienty, kteří si k nám na pobočku přijdou pokecat a zjistí, že jsme skutečně jiná banka, s nadsázkou uzavřel Pokorný.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).