Hlavní navigace

Nejvyšší pokuty za špatně účtované slevy loni platily řetězce Penny a Tesco

Sdílet

Jiří Hovorka 9. 3. 2018

Nejvíce loni za porušení pravidel prodeje ve slevách zaplatil obchodní řetězec Penny Market. Ten na celkem 23 pravomocných pokutách zaplatil České obchodní inspekci sankci v souhrnné výši 4,6 milionu korun. Nejčastěji prodejny Penny nedodržely slibovanou akční cenu při konečném účtování a podle inspekce užívaly také nekalé obchodní praktiky.

Jen těsně druhý skončil se souhrnnou sankcí 4,58 milionu korun řetězec Tesco, následovala společnost Ahold provozující prodejny Albert s celkovou výší sankce 3,9 milionu korun. Obě společnosti ve většině případů nesprávně účtovaly avizované slevové ceny.

V roce 2017 provedla inspekce celkem 5468 kontrol a porušení zákonů zjistila zhruba ve 41 procentech případů. Česká obchodní inspekce sleduje nabídku a prodej zboží, které prodejci avizují jako produkty ve slevě. Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele pravdivě o cenách v souladu s cenovými předpisy. Deklarovaná sleva na letáku pak často neodpovídá ceně v regálu, nebo naúčtované ceně u pokladny, říká ředitel inspekce Mojmír Bezecný.

Česká obchodní inspekce loni pravomocně uložila 1740 pokut v celkové výši 23 991 500 Kč. O rok dříve to bylo 16,5 milionu korun. Inspekce také zakázala prodej 18 825 kusů zboží a 3132 párů obuvi. Hodnota zakázaného zboží činila 3,35 milionu korun.

Vedle špatného účtování slevy inspekce rozdávala ve stovkách případů pokuty třeba i za nevydání dokladu nebo za neposkytnutí informací k výrobku v českém jazyce.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 3. 2018 23:15

    Lukáš (neregistrovaný) 109.105.39.---

    U Penny mě to vůbec nepřekvapuje. Horší řetězec neznám. Alespoň tady u nás.

  • 11. 3. 2018 5:31

    J, Novák

    Řekl bych, že to není ani tak řetězcem samotným, ale je to v lidech. V docházkové vzdálenosti máme dvě prodejny Penny, obě tak do jednoho km bytu. A zajímavé je, že v jedné prodejně se člověk s problémem nesetká, kdežto v té druhé se spíš člověk nesetká s tím, že by nevznikl nějaký problém. A není to ani zdaleka jen o slevových akcích.

  • 13. 3. 2018 19:06

    jajas (neregistrovaný) ---.163.broadband3.iol.cz

    Penny ať jde do kopru! Letáky se slevama? Prdlačka! Např.slevy platí od čtvrtka do neděle, příjdete tam ve čtvrtek ve čtyři z práce a opět prdlačka. Zboží slevněné se nenachází v regálech (došlo...už ve čtvrtek?), zboží podle letáku slevněné sedí v regálu za "nezlevněnou" cenu...no a, nějak tam ty lidi musí přeci nahnat!!! U pokladny sice zaměstnanci markují rychle, ale nestačíte sledovat markování a současně si ukládat zboží do tašky, protože tam není dost místa , aby jsem si zboží nechali vedle pokladny, takže ho hážete do tašek, "aby jste nezdržovali". A také kolem té třetí až čtvrté hodiny, kdy lidé chodí z práce zaměstnanci neustále popojíždějí po prodejně s vozíkama a "doplňují" zboží, ale ne to vyprodané, ale např. čaje, toaletní papír, čokolády.... a navíc tím zabírají místo, takže zákazníci nemohou projíždět v už tak miniaturním prostoru prodejny. No daly by se napsat úplné romány o Penny. Člověk by zaplakal.......
    Jejich heslo...hezky česky.... souhlasí.......

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).