Hlavní navigace

Nejvyšší pokuty za špatně účtované slevy loni platily řetězce Penny a Tesco

Jiří Hovorka

Nejvíce loni za porušení pravidel prodeje ve slevách zaplatil obchodní řetězec Penny Market. Ten na celkem 23 pravomocných pokutách zaplatil České obchodní inspekci sankci v souhrnné výši 4,6 milionu korun. Nejčastěji prodejny Penny nedodržely slibovanou akční cenu při konečném účtování a podle inspekce užívaly také nekalé obchodní praktiky.

Jen těsně druhý skončil se souhrnnou sankcí 4,58 milionu korun řetězec Tesco, následovala společnost Ahold provozující prodejny Albert s celkovou výší sankce 3,9 milionu korun. Obě společnosti ve většině případů nesprávně účtovaly avizované slevové ceny.

V roce 2017 provedla inspekce celkem 5468 kontrol a porušení zákonů zjistila zhruba ve 41 procentech případů. Česká obchodní inspekce sleduje nabídku a prodej zboží, které prodejci avizují jako produkty ve slevě. Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele pravdivě o cenách v souladu s cenovými předpisy. Deklarovaná sleva na letáku pak často neodpovídá ceně v regálu, nebo naúčtované ceně u pokladny, říká ředitel inspekce Mojmír Bezecný.

Česká obchodní inspekce loni pravomocně uložila 1740 pokut v celkové výši 23 991 500 Kč. O rok dříve to bylo 16,5 milionu korun. Inspekce také zakázala prodej 18 825 kusů zboží a 3132 párů obuvi. Hodnota zakázaného zboží činila 3,35 milionu korun.

Vedle špatného účtování slevy inspekce rozdávala ve stovkách případů pokuty třeba i za nevydání dokladu nebo za neposkytnutí informací k výrobku v českém jazyce.

Našli jste v článku chybu?