Hlavní navigace

Nejvíce využíváme asistenční službu při rozbitém autě a při úrazu na dovolené

Veronika Doskočilová

Asistenční služby už jsou v dnešní době součástí mnoha typů pojištění. Češi jich nejčastěji využívají v souvislosti s pojištěním vozidel, když se jejich auto stane nepojízdné. V posledních letech zaznamenáváme výrazný počet zásahů asistenčních společností u porouchaných či havarovaných vozidel. Pojišťovny začaly ve větší míře poskytovat k havarijnímu pojištění či povinnému ručení také asistenční služby, říká Petr Bold, prezident ČAAS.

Dalšími častými případy jsou zdravotní obtíže během dovolené a havárie domácnosti.

Využití asistenčních služeb.
Autor: Česká asociace asistenčních společností

Využití asistenčních služeb.

Nejčastěji si lidé volají asistenční pomoc k porouchanému autu. Na místě se podaří vyřešit přibližně 27 % událostí, v těch zbylých je třeba vůz odtáhnout do servisu. V průběhu roku je nejvíce asistenčních zásahů v lednu a únoru, kdy je vlivem chladného počasí nejčastější příčinou porucha autobaterie, či problémy se startováním. Velmi vytíženým obdobím je také léto, kdy rostou nároky na pomoc v zahraničí řidičům, kteří volí pro dopravu na dovolenou auto.

Dalším významným segmentem je asistenční pomoc během dovolených. Lidé nejčastěji volají kvůli ošetření ve zdravotnickém zařízení z důvodu zažívacích potíží, nachlazení a drobných úrazů končetin.

Novinkou, kterou zatím příliš nevyužíváme, je také asistence při problémech s počítačem a možnost video chatu s lékařem.

Našli jste v článku chybu?