Hlavní navigace

Nejvíc dárků Češi nakupovali těsně před Štědrým

Sdílet

Veronika Doskočilová

Během posledního víkendu těsně před Štědrým dnem nakoupili podle statistik Air Bank lidé v kamenných obchodech zboží za 390 000 000 Kč. To je nejvíce v porovnání se všemi předchozími adventními víkendy těchto Vánoc.

Řada lidí totiž nakupovala dárky doslova na poslední chvíli. I z tohoto důvodu byl pro internetové obchody nejsilnější třetí prosincový víkend, kdy lidé na e-shopech nakoupili dárky za více než 78 000 000 Kč.  Důvodem je především čas nezbytný na doručení zboží. Dárek zakoupený o posledním adventním víkendu by už totiž většina firem nestihla do Štědrého dne doručit. Výjimku tvoří jen některé e-shopy, které měly výdejny zboží otevřené do posledního dne.

O takzvané Zlaté neděli (23. 12.) utratili lidé za elektroniku téměř 13 000 000 Kč, za oblečení skoro 8 000 000 Kč a za vybavení domácnosti 5 500 000 Kč. Protože přes vánoční svátky bývá většina obchodů s potravinami zavřená, lidé se o Zlaté neděli předzásobili. Za nákup potravin utratili dokonce o 38 % více, než kolik za nákup potravin utratili předchozí neděli (16. 12.).

Nejsilnějším nakupovacím dnem byl pátek 21. prosince 2018, kdy lidé utratili 213 000 000 Kč. Na internetu bylo nejsilnějším dnem pondělí 10. prosince 2018, a to díky útratám ve výši 54 000 000 Kč.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).