Nakupujete potraviny on-line, nebo osobně? Někoho motivuje pohodlí, jiného blízkost obchodu

Sdílet

Někteří nakupují potraviny hlavně v kamenných prodejnách, jimým vyhovují internetové obchody. Každý má pro nákupy trochu jinou motivaci.

Ty, co nakupují potraviny převážně na internetu, motivuje hlavně pohodlí a úspora času. Tyto dva argumenty jsou rozhodující pro 41 % Čechů, kteří na internetu nakupují. O něco důležitější je podle průzkumu pohodlí pro ženy a zákazníky s vyššími příjmy. Pokud ještě nejsou rozhodnuti, jestli nákup přes internet udělají nebo ne, často je přesvědčí i bezplatná doprava (35 % dotázaných) nebo nižší cena zboží oproti cenám v kamenných obchodech (35 % dotázaných). Odhaduji, že letos bude na internetu pravidelně nakupovat potraviny 10 až 15 % Čechů, zhruba o třetinu více než loni, říká David Vurma z konzultační společnosti Acomware.

Naopak kamenné prodejny upřednostňují Češi, kteří na doručení nákupu nechtějí čekat a obchod mají blízko bydliště, takže je pro ně rychlejší si zajít nakoupit osobně. Podle statistik společnosti Globus se ale snižuje čas, který průměrný zákazník v obchodě stráví, a to na 44 minut.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).