Někteří nakupují potraviny hlavně v kamenných prodejnách, jimým vyhovují internetové obchody. Každý má pro nákupy trochu jinou motivaci.
Ty, co nakupují potraviny převážně na internetu, motivuje hlavně pohodlí a úspora času. Tyto dva argumenty jsou rozhodující pro 41 % Čechů, kteří na internetu nakupují. O něco důležitější je podle průzkumu pohodlí pro ženy a zákazníky s vyššími příjmy. Pokud ještě nejsou rozhodnuti, jestli nákup přes internet udělají nebo ne, často je přesvědčí i bezplatná doprava (35 % dotázaných) nebo nižší cena zboží oproti cenám v kamenných obchodech (35 % dotázaných). Odhaduji, že letos bude na internetu pravidelně nakupovat potraviny 10 až 15 % Čechů, zhruba o třetinu více než loni,
říká David Vurma z konzultační společnosti Acomware.
Naopak kamenné prodejny upřednostňují Češi, kteří na doručení nákupu nechtějí čekat a obchod mají blízko bydliště, takže je pro ně rychlejší si zajít nakoupit osobně. Podle statistik společnosti Globus se ale snižuje čas, který průměrný zákazník v obchodě stráví, a to na 44 minut.