Hlavní navigace

Nakupování on-line ze zahraničí je velmi časté. České e-shopy ale v zahraničí nezaujaly

Sdílet

Veronika Doskočilová

Nakupování v zahraničí je mezi lidmi oblíbené. Podle průzkumu, který pro společnost PayPal provedla agentura Ipsos ve 31 zemích, nakupuje on-line přibližně 55 % spotřebitelů.

Mezi nejoblíbenější produkty pořizované v zahraničí patří oblečení a obuv (68 %), spotřební elektronika (53 %) a hračky a zboží související s koníčky (53 %). Trendem je pak nakupování přes mobilní zařízení.

Čeští obchodníci ale naproti tomu pro zahraniční zákazníky příliš zajímaví nejsou, nebo nedokážou konkurovat on-line obchodům v jiných zemích. Podle dat společnosti PayPal zaujímají nejvyšší podíl pro české prodejce trhy USA, Německa, Spojeného království, Francie a Kanady. Hlavní kategorie zboží prodávaného českými on-line obchody do zahraničí tvoří cestování, móda, software a kancelářské potřeby.

Podle studie pak čeští obchodníci nejvíce chybují v tom, jakým způsobem umožňují svým zákazníkům platit. Zde 76 % respondentů dává přednost možnosti platby v jejich místní měně a 62 % před nákupem ověřuje směnný kurz. A problémem je i jazyková bariéra. Ostatně 57 % online zákazníků nakupujících na trzích zařazených do průzkumu uvedlo, že by se necítili bezpečně v případě nakupování na zahraničním webu, který není v jejich jazyce.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).