Polovina lidí do 60 let, kteří nakupují zboží na internetu, se minimálně jedenkrát rozhodla pro koupi zboží na základě reklamního banneru. 13 % z těchto osob nakupuje na základě reklamy pravidelně. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura STEM/MARK pro banku Cetelem. Častěji se k nákupům pod vlivem reklamy uchylují ženy.
Drtivá většina nakupujících (97 %) ale zohledňuje i reputaci prodejce. Polovina respondentů se o pověst konkrétního prodejce zajímá při každém nákupu. Pouze 1 % osob si reputaci prodejce neprověřuje nikdy. Je to však proto, že s daným prodejcem mají už zkušenosti z minulého nákupu, nebo je zboží za tak nízkou částku, že jim nestojí za námahu se po reputaci pídit.
Kromě toho nakupující zohledňují i šíři sortimentu (94 %) a dopravu (85 %). Možnost vyzvednout si zboží osobně na výdejním místě hraje roli pro 73 % nakupujících.