Hlavní navigace

Na základě reklamy se rozhodne nakoupit až polovina Čechů

Veronika Doskočilová

Polovina lidí do 60 let, kteří nakupují zboží na internetu, se minimálně jedenkrát rozhodla pro koupi zboží na základě reklamního banneru. 13 % z těchto osob nakupuje na základě reklamy pravidelně. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura STEM/MARK pro banku Cetelem. Častěji se k nákupům pod vlivem reklamy uchylují ženy.

Drtivá většina nakupujících (97 %) ale zohledňuje i reputaci prodejce. Polovina respondentů se o pověst konkrétního prodejce zajímá při každém nákupu. Pouze 1 % osob si reputaci prodejce neprověřuje nikdy. Je to však proto, že s daným prodejcem mají už zkušenosti z minulého nákupu, nebo je zboží za tak nízkou částku, že jim nestojí za námahu se po reputaci pídit.

Kromě toho nakupující zohledňují i šíři sortimentu (94 %) a dopravu (85 %). Možnost vyzvednout si zboží osobně na výdejním místě hraje roli pro 73 % nakupujících.

Našli jste v článku chybu?