Když chtějí Češi nakupovat přes internet své oblíbené značky, ve většině případů uspějí. V současné chvíli nabízí 75 % největších obchodních řetězců možnost nakupovat i přes e-shop. Vyplynulo to z průzkumu, který připravila společnost ACOMWARE ve spolupráci s katedrou marketingu Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Ze 125 prodejců v 16 různých segmentech dnes vlastní e-shop provozuje již 91 firem. V 7 segmentech platí, že na internetu prodávají své zboží všichni největší obchodníci. Zatímco loni bylo takových segmentů 5, letos je jich již 7. Konkrétně přibylo sportovní vybavení a zboží pro zdraví a krásu. Kromě nich nabízejí své produkty na internetu také všichni významní prodejci hraček, knih, koberců, zverimexu či vybavení do koupelen,
vysvětluje Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti ACOMWARE.
Stále více jsou také e-shopy dostupné prostřednictvím mobilních či responzivních webech. Ty umožňují korektní zobrazení na mobilních zařízeních a aktuálně je poskytuje 70 % prodejců.
Pokud se obchodníci rozhodnou využívat i sociální sítě, aby mohli komunikovat se zákazníky, využijí v 76 % případů Facebook. Instragram využívá 39 % firem a Twitter 18 %.