Zaměřují se na banky a další finanční instituce, ale také na české e-shopy. Online podvodníci jsou nejčastěji muži, u nichž riziko podvodu hrozí 2,4krát častěji než u žen. Často používají falšované doklady a vymyšlené identity.
Průzkum vychází z šestiletého fungování systému umělé inteligence nazvaného Nikita, který je bezpečnostním systém platební společnosti Twisto. Během těchto let Nikita analyzovala 3 miliony nákupů, kterých se zúčastnilo 600 tisíc Čechů.
Internetoví podvodníci se nejčastěji zaměřují na elektroniku a erotické zboží. Dnes umíme podvodníka odhalit s přesností na 97 %, a to během zlomku vteřiny,
přibližuje Michal Šmída, zakladatel a CEO Twista.
Nejvíce podvodníků pochází z Ústeckého kraje nejméně pak z Kraje Vysočina. Internetový podvodníci vyhledávají e-shopy prodávající zboží, které lze snadno zpeněžit. Nejvíce podvodů se týká mobilních telefonů se systémem Android.
Nákupní chování mužů a žen
Ženy:
- dětské zboží na e-shopech ženy nakupují nejčastěji objednávek mezi 21. a 22. hodinou. Což je doba, kdy už děti spí a maminky mají čas nakupovat
- Ženy dětské zboží nakupují 2,6krát častěji než muži
- ženy 1,8krát častěji než muži nakupují na e-shopech v kategorii „krása a zdraví“
- ženy často nakupují ráno mezi 6. a 8. hodinou, kdy realizují o 32 % více nákupů
Muži:
- muži nakupují přes mobilní telefony o čtvrtinu častěji než ženy, které preferují displeje počítačů
- muži zase raději nakupují v noci, mezi 1. a 3. hodinou udělají o 25 % nákupů více než ženy