Motoristé pomoc pojišťoven v cizině vyhledávají hlavně při poruchách

Sdílet

Ne nehody, ale poruchy vedou mezi důvody, proč motoristé v zahraničí vyhledávají pomoc svých pojišťoven. Podle pojišťovny Wüstenrot a Europ Assistance se Češi při cestě autem do zahraničí obracejí na asistenční služby pojišťovny v 63 % případů z důvodu poruchy auta, dalších 32 % případů připadá na dopravní nehody. Zbylá procenta tvoří vandalismus či krádeže vozidel. Nejvíce asistenčních služeb poskytuje přes léto pojišťovna klientům na cestě do Chorvatska.

V době letních prázdnin jezdí Češi autem nejčastěji do Chorvatska, ve kterém je podle statistik pojišťovny Wüstenrot a Europ Assistance také evidován největší počet případů spojených s poskytnutím asistenční služby. Na druhém místě je Rakousko, následováno Německem. Nejčastější příčinou jsou poruchy auta a zajištění nutného odtahu do nejbližšího servisu nebo zpět do České republiky.

Konkrétní asistenční zásahy mají například tuto podobu:

Automobil se z důvodu poruchy alternátoru zastavil těsně za výjezdem z tunelu na slovinské dálnici. Klient kontaktoval pojišťovnu, která zorganizovala odtah do České republiky. Celkové náklady byly cca 14 tisíc korun, které v tomto případě uhradila pojišťovna.

Porouchaná olejová pumpa v motoru a auto zastavilo v rychlém pruhu na dálnici v Německu v Mnichově. Odtahová služba vozidlo odtáhla z dálnice, udělala diagnostiku a po zjištění příčiny bylo rozhodnuto o odtažení vozidla do České republiky. Bez pojištění by tato konkrétní porucha na autě vyšla na téměř 20 000 korun, klient za odtah neplatil.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).