Finanční skupina Wustenrot realizovala průzkum, v rámci kterého zjišťovala, jak se Češi staví k finančním poradcům. Jedničkou, jako ve škole, hodnotili práci finančních poradců spíše čtyřicátníci. Naopak mladší lidé do 26 let nešetřili pětkou coby nejhorší známkou. Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace. Dobrou zprávou je, že lidé, kteří těchto služeb ve svém životě využili, byli dle hodnocení převážně spokojeni,
říká Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot.
S tím, že jim finanční poradce uspořil čas, souhlasilo 83 % dotázaných. Kromě toho 31 % respondentů souhlasí s tím, že jim poradce nabídl efektivní řešení problému.
27 % Čechů věří, že finanční poradce jedná v jeho nejlepším zájmu. Přibližně 9 % dotázaných si myslí přesný opak. Toto přesvědčení mají nejčastěji mladší lidé a také nejstarší generace.
Více než polovina (56 %) má z navrhovaného řešení, které mu finanční poradce předloží, dobrý pocit. Shodli se na tom, že to bylo díky tomu, že poradce na ně netlačil, vysvětlil jim celou problematiku a poskytl prostor na rozmyšlení celé situace a její řešení.