Ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský a intervenční fond a Vinařský fond možná podle Nejvyšší kontrolní úřad vyhodily během 6 let celkem 1,5 miliard na kampaně propagující potraviny a víno, aniž by se zjistilo, jaké přínosy kampaně měly: NKÚ se zaměřil na komunikační kampaně tří značek během období 2008 – 2013. Jedná se o značky Klasa, Regionální potravina a Vína z Moravy a Vína z Čech, které podporovalo ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond,
informuje Miloslav Kala, prezident NKÚ.
Podle úřadu také Ministerstvo zemědělství porušilo u všech šesti „nadzlínských“ zakázek zákon, porušení rozpočtové kázně dosáhlo výše 565 miliónů korun: Byla využívána forma přímého oslovování. O zakázku se neutkalo více uchazečů a některé z nich probíhaly netransparentně. Dále nebylo jasné, za jakých podmínek se měli soutěžící mezi sebou utkat,
konstatuje prezident NKÚ. O dalších případech čtěte v článku: 5 způsobů, jak stát přišel o miliardy