Ministerstvo pro místní rozvoj ČR zavádí certifikát kvality Q, pro který našlo inspiraci v německém ServiceQualität Deutschland. Bude ho udělovat malým a středním podnikům v oblasti cestovního ruchu a navazujících služeb jako je gastronomie a hotelnictví.
Zájemci o certifikaci si o ni mohou do poloviny listopadu požádat bezplatně.
Značka kvality Q patří pod Český systém kvality služeb (ČSKS), rovněž projekt MMR a měla by ručit za kvalitu tzv. měkkých dovedností (například vstřícná komunikace s klientem, příjemné vystupování, proaktivní přístup k řešení případných nedostatků ve službách, nebo také schopnost hovořit cizími jazyky).
K tomu, aby podnik mohl získat oficiální punc kvality, ale musí jeho zástupce projít pouze dvoudenním školením. To má seznámit s tím, jak vylepšit služby. Podle ministerstva patří mezi nejčastější chyby nedostatečná jazyková výbava zaměstnanců, neochota nebo neschopnost správně reagovat na přání i stížnost hosta.