Hlavní navigace

Mastercard kupuje dánskou firmu Aiia, věnuje se otevřenému bankovnictví

Sdílet

Společnost Mastercard ve čtvrtek 9. 9. 2021 oznámila uzavření smlouvy o akvizici dánské společnosti Aiia. Aiia se věnuje technologiím otevřeného bankovnictví. Bankovním institucím společnost poskytuje přímé propojení prostřednictvím jediného rozhraní. Svým klientům tak společnost umožňuje vyvíjet a zavádět nová digitální řešení přizpůsobené každodennímu životu, práci i zábavě.

Přínos otevřeného bankovnictví spočívá v tom, že jsou to jednotlivci a firmy, kdo rozhoduje o tom, jak a v rámci jakých finančních služeb se budou jejich údaje využívat. Vše probíhá jednoduše, bezpečně a rychle. Začlenění společnosti Aiia do ekosystému společnosti Mastercard posílí naše činnosti v oblasti otevřeného bankovnictví v Evropě a umožní nám naplňovat potřeby klientů,cuvedl Craig Vosburg, Chief Product Officer společnosti Mastercard, a dodal: Otevřené bankovnictví podporuje rozvoj inovací a společnost Mastercard pro tento rozvoj poskytuje jedinečné technologické platformy, potřebnou datovou konektivitu a infrastrukturu. Zároveň zajišťuje ochranu soukromí a zabezpečení dat. Fintechové společnosti a finanční instituce tak mají potřebný prostor k inovacím, k získávání a vyhodnocování zpětné vazby a k rychlejšímu nasazování svých řešení, která klientům poskytují chytřejší a užitečnější služby.

Společnost Mastercard již v roce 2020 provedla akvizici americké společnosti Finicity, která se rovněž věnuje technologií otevřeného bankovnictví.

Podle Mastercard konektivita společnosti Aiia v Evropě umožní zpřístupnit aplikace pro rozhodování o úvěrové bonitě z dílny Finicity evropským klientům společnosti Mastercard. Konektivita Finicity ve Spojených státech obdobně zajistí přístup k informačním službám a platebním aplikacím společnosti Aiia klientům na americkém kontinentu. Uživatelé na obou kontinentech tak budou moci snadněji, rychleji a bezpečněji těžit z přínosů otevřeného bankovnictví.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).