S kvalitou komunikace a s rychlostí, jakou internetové obchody vyřizují objednávky, není spokojena třetina Čechů. Některé odpoví po několika dnech, některé dokonce vůbec. Spousta lidí si přitom za poslední roky zvykla být online takřka 24 hodin 7 dní v týdnu a to samé očekává i od ostatních, e-shopy nevyjímaje,
komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Čím dál více lidí proto využívá ke komunikaci s e-shopy i Facebook a jiné sociální sítě, a to buď formou veřejného příspěvku nebo soukromé zprávy.
Pokud lidé na daném e-shopu nenakoupí a odejdou z něj, nejčastěji je to proto, že internetový obchod působil nedůvěryhodně, například podezřele nízkou cenou, nedostatkem informací, nekvalitními popisky nebo dlouhou dobou bez odpovědi na položený dotaz.
Jako problém vnímají Češi i obchodní podmínky. Často jsou pro ně nesrozumitelné a málokdo si je přečte. Pak ale bohužel dochází i k neshodám mezi prodejcem a kupujícím. To může vzniknout například v situaci, kdy e-shop nabízí prodej zboží, které ale následně po vaší objednávce teprve objednává z Číny. Dodání pak může trvat několik týdnů. Prodejci tuto skutečnost do obchodních podmínek schovávají za kouzelnou formulku ‚dodání do tří týdnů‘. Pokud ale prodejce už předem ví, že dříve než za tři týdny zboží stejně nedorazí, je férové na to zákazníka upozornit a nedávat mu naději, že se své objednávky dočká dříve. Kupující se tak vyvaruje překvapení z délky dodání a prodejce řešení případných problémů,
dodává Miroslav Uďan.