Hlavní navigace

Který řetězec dostal loni od ČOI nejvyšší pokuty za šizení zákazníků?

Sdílet

Gabriela Hájková

To, že je zboží označené jako zlevněné, ještě neznamená, že na něm ušetříte. Vyplývá to z výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI), podle kterých se i minulý rok spotřebitelé setkávali s tím, že deklarovaná sleva na zboží nebyla u pokladny načtena.

Minulý rok ČOI uskutečnila 5355 kontrol zaměřených na dodržování nabídky a prodeje zboží za akční slevy a zboží ze sezónních slev. Porušení právních předpisů (i jiná než popsaná) přitom inspektoři zjistili skoro v polovině případů  (2290 porušení odpovídá 42,8 %). Situace se tak oproti roku 2015 nezlepšila (ten rok dosáhla 43 % zjištění).

Nákup zboží ve slevě je pro českého spotřebitele stále atraktivní. ČOI však doporučuje, především kupujícím v obchodních řetězcích, kde často probíhají celoroční výprodeje, pečlivě si kontrolovat, zda avizovaná cena na letáku nebo v regálu odpovídá ceně účtované, upozornil ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

ČOI za tyto prohřešky během minulého roku uložila 1801 pokut v celkové výši 16 458 200 Kč. Nejvyšší obchodnímu řetězci Penny Market, který za 41 pokut obdržel sankci ve výši 5 194 000 Kč. Tato společnost opakovaně porušovala zákon o ochraně spotřebitele, který mimo jiné prodejci ukládá účtovat za stejnou cenu, s jakou byl spotřebitel seznámen v okamžiku nabídky. Zákazník tak mohl v tomto supermarketu v avízovaných slevových akcích koupit například prací prášek, kdy rozdíl mezi účtovanou cenou a deklarovanou slevou byl až 67 Kč nebo 1 kus dárkového setu nápojů, kdy deklarovaná cena byla 199 Kč a účtovaná cena byla 249 Kč anebo uzené maso, kdy regálová cenovka ve slevě byla 89,90 Kč a zákazníkovi byla u pokladny účtována cena původní 133,80, což je o 44 Kč více, popsal konkrétní příklady Bezecný.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).