Který řetězec dostal loni od ČOI nejvyšší pokuty za šizení zákazníků?

21. 4. 2017

Sdílet

To, že je zboží označené jako zlevněné, ještě neznamená, že na něm ušetříte. Vyplývá to z výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI), podle kterých se i minulý rok spotřebitelé setkávali s tím, že deklarovaná sleva na zboží nebyla u pokladny načtena.

Minulý rok ČOI uskutečnila 5355 kontrol zaměřených na dodržování nabídky a prodeje zboží za akční slevy a zboží ze sezónních slev. Porušení právních předpisů (i jiná než popsaná) přitom inspektoři zjistili skoro v polovině případů  (2290 porušení odpovídá 42,8 %). Situace se tak oproti roku 2015 nezlepšila (ten rok dosáhla 43 % zjištění).

Nákup zboží ve slevě je pro českého spotřebitele stále atraktivní. ČOI však doporučuje, především kupujícím v obchodních řetězcích, kde často probíhají celoroční výprodeje, pečlivě si kontrolovat, zda avizovaná cena na letáku nebo v regálu odpovídá ceně účtované, upozornil ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

ČOI za tyto prohřešky během minulého roku uložila 1801 pokut v celkové výši 16 458 200 Kč. Nejvyšší obchodnímu řetězci Penny Market, který za 41 pokut obdržel sankci ve výši 5 194 000 Kč. Tato společnost opakovaně porušovala zákon o ochraně spotřebitele, který mimo jiné prodejci ukládá účtovat za stejnou cenu, s jakou byl spotřebitel seznámen v okamžiku nabídky. Zákazník tak mohl v tomto supermarketu v avízovaných slevových akcích koupit například prací prášek, kdy rozdíl mezi účtovanou cenou a deklarovanou slevou byl až 67 Kč nebo 1 kus dárkového setu nápojů, kdy deklarovaná cena byla 199 Kč a účtovaná cena byla 249 Kč anebo uzené maso, kdy regálová cenovka ve slevě byla 89,90 Kč a zákazníkovi byla u pokladny účtována cena původní 133,80, což je o 44 Kč více, popsal konkrétní příklady Bezecný.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).