Nechali jste se zlákat a udělali v rámci slevových akcí během Black Friday pořádný nákup? Asi jste ve výsledku neušetřili tolik, kolik jste mysleli.
Obchodníci totiž často před podobnou akcí navýší cenu tak, aby výsledná sleva vypadala atraktivně, ale ve skutečnosti oproti ceně před zdražením zas tak vysoká nebyla. Informace vyplývají z analýzy společnosti Apify, která se zaměřila na zástupce největších českých e-shopů (Alza.cz, Mall.cz a CZC.cz) a měsíc před Black Friday denně monitorovala ceny jejich produktů.
Například e-shop Mall.cz navýšil před akcí cenu aku vrtačky z 2799 Kč na 4899 Kč, aby ji pak zlevnil o 45 % na 2650 Kč. Na Alza.cz zase zdražili koloběžku ze 7500 Kč na 9999 Kč, aby ji pak zlevnili o 37 % na 6290 Kč atp.
Celkem našla společnost Apify 291 produktů, kde došlo k navýšení původní ceny před akcí Black Friday.
Kompletní výčet těchto produktů a další informace najdete v článku na našem sesterském serveru Lupa.cz: Slevy až 80 %? Jak e-shopy kouzlí s cenami aneb Black Friday po Česku