Kooperativa pojišťovna spustila od 11. května 2023 novou aplikaci pro řidiče s názvem Koopilot, která sleduje, jak daný řidič jede, jeho styl jízdy, rychlost a podobně. Pokud aplikace vyhodnotí, že jezdíte bezpečně a podle předpisů, můžete získat slevu na ročním pojistném ve výši 10 – 40 %. Má to však háček, aplikace je určena pouze pro nově vzniklé smlouvy.
Samotná aplikace je bezplatná a mohou ji využívat řidiči, kteří si u Kooperativy sjednají autopojištění NAMÍRU. Využít aplikaci mohou jak fyzické, tak právnické osoby:
- pojistníci
- oprávněné osoby – např. zaměstnanci, kteří dostali pokyn od svého zaměstnavatele.
Koopilot začíná automaticky zaznamenávat jízdu při zrychlení nad 20 km/h.
V první fázi se budou sledovat tyto základní jízdní dovednosti – rychlost a její překračování, intenzita zrychlování, zatáčení a brždění. Zaměříme se ale například i na to, jestli řidič používá mobilní telefon za jízdy. Po každé jízdě aplikace vyhodnotí chování řidiče a ukáže mu jeho skóre,
říká ředitel úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě Aleš Zethner.
Po vyhodnocení svého skóre pak můžete získat jednou za čtvrtletí část svého pojistného zpět ve formě cashbacku. Aktuálně dosaženou slevu uvidíte na úvodní obrazovce aplikace.
Všechny tyto funkcionality by zároveň měly přispět ke zlepšení řidičských schopností, či alespoň umravnění některých řidičů. Budeme například řidičům posílat výzvy, za jejichž splnění je budeme bonifikovat. Plánujeme další vylepšování a nové funkcionality aplikace tak, aby byla parťákem pro naše řidiče,
dodává Aleš Zethner.
Údaje o poloze mobilního telefonu v čase jsou uloženy ve zvláštní zabezpečené databázi a jsou oddělené od údajů, komu konkrétní telefon patří. Pojišťovna tedy nemá údaje v reálném čase o aktuální poloze klienta. Sbírá tedy jen totožné informace, které sdílí s navigacemi či sociálními sítěmi.
V rámci aplikace však můžete využít tlačítko SOS, které je umístěné ve spodní části uprostřed displeje. Pokud jste v nouzi, stačí ho zmáčknout a aplikace odešle veškeré údaje o poloze vozu, o řidiči i pojistné smlouvě asistenční službě. Ta se vám obratem ozvě zpět a domluví se s vámi, jak situaci vyřešit.
Tu reprezentuje velké tlačítko SOS dole uprostřed. V případě poruchy nebo nehody stačí zmáčknout tlačítko a dojde k odeslání veškerých údajů o poloze, řidiči, smlouvě a automobilu asistenční službě, která obratem zavolá zpět a s klientem se domluví na řešení situace.
Co dělat, aby aplikace fungovala?
- Kontrolujte, zda máte nabitý telefon,
- nechávejte aplikaci aktualizovat,
- zapněte si služby GPS lokace,
- označte v aplikaci trasy, které jste sami neřídili, nebo použili jiný dopravní prostředek (např. MHD), nebo řídili jiné, než pojištěné auto.
Jak funguje výplata cashbacku?
Ve chvíli, kdy skončí hodnocené období, pojišťovna vyhodnotí váš řidičský styl jízdy a pokud vám vznikne na odměnu nárok, dostanete ji na svůj bankovní účet do jednoho měsíce po skončení hodnoceného období. Od Kooperativy také dostanete dopis či e-mail s vyhodnocením a pokud vám pojišťovna odměnu nepřizná, vysvětlí vám důvod.