Hlavní navigace

Komerční banka začíná s multibankingem. Do konce roku připojí účty Air Bank a České spořitelny

Sdílet

Jiří Hovorka

Aktualizováno 22. 10. 2018 v 16:58

Klienti Komerční banky, kteří mají zároveň účty u Air Bank a České spořitelny, si budou moci tyto účty propojit s internetovým bankovnictvím MojeBanka i s Mobilní bankou KB. V první fázi bude možné kontrolovat zůstatek a transakční historii. V průběhu příštího roku pak půjde přes KB i zadávat platby u konkurence.

I když banka novinku oznámila v tiskové zprávě už dnes, klienti si na ní ještě budou muset chvíli počkat. Službu klientům nabídneme nejpozději do konce roku, řekl serveru Měšec.cz mluvčí Michal Teubner.

Intenzivně pracujeme na tom, aby naši klienti mohli po přihlášení do internetového nebo mobilního bankovnictví vidět stav a pohyby na účtech vedených i u dalších bank, nejprve u České spořitelny a Air Bank. Napojení dalších bank již připravujeme. V příštím roce bychom chtěli učinit další významný krok, který klientům umožní přímo přes digitální aplikace KB zadávat platby ze svých účtů u připojených bank a rozšíření těchto služeb i pro naše firemní klienty, uvedl Martin Sládeček, Open Banking Manager.

Banka zatím neotevřela své bankovnictví přes takzvané API. Slibuje to napravit. Brzy umožníme našim klientům i využívat služby KB prostřednictvím aplikací a služeb třetích stran (např. FinTech) prostřednictvím tzv. API služeb v souladu s evropskou regulací PSD2, říká Pavel Zúbek, mluvčí banky.

Náhledy na účty konkurenčních bank zatím přes mobilní bankovnictví nabízí MONETA Money Bank a přes aplikaci Richee i Banka CREDITAS.