Klienti Raiffeisenbank, kteří od banky využívají její službu odložených plateb PlatímPak, kterou převzala od zaniklé Equa bank, mohou nově spravovat své platby přímo v mobilní aplikaci.
Odložená platba je úvěrový produkt, jež umožňuje objednat zboží či službu, za které zaplatíte za dva týdny, nebo i později.
V té se jim nově zobrazí přehled všech aktivních PlatímPak plateb. Pokud je chtějí uhradit před termínem splatnosti, mohou to udělat přímo z mobilní aplikace. Pokud klienti s běžným účtem počkají do termínu splatnosti, proběhne úhrada PlatímPak automaticky a zdarma inkasem z účtu a klienti se tak nemusí o nic starat,
informovala mluvčí banky Tereza Kaiseršotová.
PlatímPak nabízí možnost odložit platbu za zboží do výše 25 tisíc korun až o 30 dní bez úroků a poplatků. Služba je dostupná na více než 13 tisících e-shopech. Odložené platby nabízí také Skip Pay (projekt, který se transformoval z Mallpay a přešel pod ČSOB), Twisto a Alze prostřednictvím služby Třetinka, která neumožňuje odložit celou platbu, ale jen dvě třetiny ceny.
Ačkoli spotřebitelé své nákupy v současnosti více rozmýšlejí, podle produktového manažera Josefa Libertína z Raiffeisenbank služba PlatímPak i nadále roste: Za poslední rok a půl jsme zaznamenali přibližně sto tisíc žádostí o tuto službu, meziročně rosteme o desítky procent
.
Nejčastěji podle něj službu využívají lidé ve věku 30 až 50 let (častěji ženy) pro platby za zboží z různých kategorií (např. nábytek, elektronika, móda, kosmetika, ale také letenky nebo ubytování). Průměrná výše odložené platby je asi 3 tis. Kč, tedy dvojnásobek průměrné objednávky na českých e-shopech podle statistik Heureka Group,
upozornil Libertín na fakt, že klienti banky službu využívají spíš na větší nákupy.