Na mobilní telefony několika klientů České spořitelny přišla textová zpráva, kterou podvodníci žádali o zaslání PIN. Banka také upozornila na email se lživou informací, že pokud klient v bankomatu zadá PIN pozpátku, peníze mu budou vydány a bude přivolána policie, to vše jako opatření v případě ohrožení.
Obě zprávy banka vyvrátila jako zásadně nepravdivé. Nadto banka upozornila, že v žádném případě nerozesílá svým klientům SMS zprávy s požadavkem na zadání PIN či jiného důvěrného údaje.
Zatím se jedná jen o pár klientů, víme o tom a upozorňujeme klienty, aby nesdělovali nikomu takovéto údaje,
sdělila mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková. Naši klienti vědí, že PIN po nich nepožadujeme kromě výběru z bankomatu. Při přihlašování do internetového bankovnictví požadujeme hesla pouze při přihlášení do aplikace,
dodala mluvčí.
Zdroje: ČTK, Česká spořitelna