S absurdními poplatky se setkáváme v bankovnictví, v oblasti prodeje energií, ale i v jiných oblastech. Některé z nich již ze sazebníků společností zmizely. Se kterými se ale setkáváme stále?
V bankovnictví je situace o něco příznivější, než před lety. Obecně lze říci, že většina opravdu nesmyslných a absurdních poplatků již ze sazebníků bank zmizela. Přesto jsou ještě poplatky, které by ze sazebníků bank měly zmizet,
komentuje vývoj Markéta Dvořáčková, ředitelka PR a interní komunikace Equa bank. Podle ní by neměl být účtován například poplatek například tehdy, pokud si sami nastavujete jakoukoliv službu v rámci tuzemského platebního styku v internetovém bankovnictví.
A zlepšila se situace i v u dodavatelů energií. Dodavatelé využívající podomní prodej už přestali účtovat aktivační poplatky, které se pohybovaly třeba kolem 500 až 1 000 korun,
upozorňuje Jana Poncarová, analytička, poradkyně a zakladatelka portálu EnergetickáPoradna.cz.
S některými poplatky se ale setkáváme stále. Jedním z těch, které by se daly považovat za absurdní, je poplatek za ukončení smlouvy. Dalším je například poplatek za garanci nejnižší ceny. Vlastně platíte za to, aby vám dodavatel garantoval nejnižší cenu na trhu, ale ve výsledku zaplatíte ještě více.
Poplatky mají v současné době silnou pozici i na trhu tankovacích karet. Pokud jste například tankovací kartu v daném měsíci nevyužili, naúčtují vám některé společnosti poplatek. Ten se může pohybovat i okolo 100 Kč.
Poplatkům se ale nevyhnou ani firmy. Firmám doporučuji, aby si zkontrolovaly, zda na faktuře za tankování nemají takzvaný ‚servisní poplatek‘. Ten představuje přirážku ke každému natankovanému litru a měsíčně dosahuje sumy v řádu tisíců korun,
dodává Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon.