Mnoho lidí objednává každoročně vánoční dárky přes internet. S tím souvisí i způsob dopravy, který následně Češi volí. Ve 35 % případů se nakupující rozhodují podle toho, jaký má konkrétní objednávka charakter, jak je zboží velké a podle aktuální potřeby objednávaného zboží. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala Asociace pro elektronickou komerci.
Dalších 30 % zákazníků se však rozhoduje čistě podle ceny a na charakter výrobku příliš nehledí. Vybírají nejlevnější způsob dopravy. 18 % Čechů spoléhá na svou předchozí zkušenost a pouze 8 % uvedlo, že za kvalitní dodání zboží jsou ochotni si připlatit.
Z našeho výzkumu vyplývá, že jako nejčastější místo doručení objednávky volí velká většina nakupujících svůj domov. 72 % respondentů uvedlo, že právě až domů si nechává dodat vybrané zboží, naopak do zaměstnání pouze 10 %,
říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Svou roli ovšem hraje i místo, kde zákazník žije. Ve velkých městech si nechává zboží domů zasílat 54 % zákazníků, ale na vesnicích 81 % zákazníků.