Hlavní navigace

IPO "čínského Spotify": na místě je opatrný optimismus

18. 12. 2018

Sdílet

IPO čínského streamingového giganta Tencent Music na NYSE dopadlo vzhledem k vnějším podmínkám velmi dobře. Společnost, jejímž investorem je evropská Spotify, vstoupila na trh v době sporů o volném obchodu mezi USA a Čínou a omezení rozevírajících se nůžek v obchodní bilanci mezi oběma velmocemi.


Autor: Tradecentrum

Akcie byly upsány ve spodní části rozpětí ($13–15) za $13 a v sekundárním trhu otevřely na hodnotě $14.10 (+8,46 %). Maximum v první den veřejného obchodování (13. 12. 2018) bylo na úrovni $14,74 (+13,39 %). Kvůli negativním faktorům jako určité averzi amerických investorů vůči čínským akciovým titulům a volatilitě pak akcie pozvolna oslabovaly a v páteční seanci, tedy druhý den obchodování, uzavřely na úrovni $12,81 (-1,46 % proti IPO ceně).

Vývoj ceny, jak bylo uvedeno, byl motivován nervozitou trhů kvůli obchodním jednáním mezi USA a Čínou, silnou volatilitou, averzí vůči čínským aktivům, ale také relativně vysokým objemem nabízených akcií. Tencent Music patří mezi největší čínská IPO v USA a tržní kapitalizace v první den veřejného obchodování se pohybovala okolo 23 miliard USD.

Rychle rostoucí čínská streamingová firma se bez ohledu na vnější faktory rozhodla vstoupit na trh, a to i přesto, že načasování na konci roku také nepatří mezi nejoptimálnější. Její performanci při zohlednění uvedených faktorů tak rozhodně nelze podle názoru Tradecentrum označit jako špatnou.

Dynamika, s jakou Čína konzumuje digitální maskulturu, a objem domácího trhu mluví jednoznačně pro Tencent. Přesto, že Tencent Music produkuje tzv. zbytné statky, nedomníváme se, že zpomalující čínská, potažmo celosvětová ekonomika může mít zásadní vliv na růst a profitabilitu společnosti. Z hlediska dlouhodobého držení vidíme akcie jako perspektivní.

Autor: Michal Dvořák, hlavní analytik Tradecentrum

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).