IPO čínského streamingového giganta Tencent Music na NYSE dopadlo vzhledem k vnějším podmínkám velmi dobře. Společnost, jejímž investorem je evropská Spotify, vstoupila na trh v době sporů o volném obchodu mezi USA a Čínou a omezení rozevírajících se nůžek v obchodní bilanci mezi oběma velmocemi.
Akcie byly upsány ve spodní části rozpětí ($13–15) za $13 a v sekundárním trhu otevřely na hodnotě $14.10 (+8,46 %). Maximum v první den veřejného obchodování (13. 12. 2018) bylo na úrovni $14,74 (+13,39 %). Kvůli negativním faktorům jako určité averzi amerických investorů vůči čínským akciovým titulům a volatilitě pak akcie pozvolna oslabovaly a v páteční seanci, tedy druhý den obchodování, uzavřely na úrovni $12,81 (-1,46 % proti IPO ceně).
Vývoj ceny, jak bylo uvedeno, byl motivován nervozitou trhů kvůli obchodním jednáním mezi USA a Čínou, silnou volatilitou, averzí vůči čínským aktivům, ale také relativně vysokým objemem nabízených akcií. Tencent Music patří mezi největší čínská IPO v USA a tržní kapitalizace v první den veřejného obchodování se pohybovala okolo 23 miliard USD.
Rychle rostoucí čínská streamingová firma se bez ohledu na vnější faktory rozhodla vstoupit na trh, a to i přesto, že načasování na konci roku také nepatří mezi nejoptimálnější. Její performanci při zohlednění uvedených faktorů tak rozhodně nelze podle názoru Tradecentrum označit jako špatnou.
Dynamika, s jakou Čína konzumuje digitální maskulturu, a objem domácího trhu mluví jednoznačně pro Tencent. Přesto, že Tencent Music produkuje tzv. zbytné statky, nedomníváme se, že zpomalující čínská, potažmo celosvětová ekonomika může mít zásadní vliv na růst a profitabilitu společnosti. Z hlediska dlouhodobého držení vidíme akcie jako perspektivní.
Autor: Michal Dvořák, hlavní analytik Tradecentrum