Na nabídky zajímavých velkých slev nebo výprodejových akcí na internetu spolehlivě slyší 42 % Čechů. Vyplývá to z průzkumu agentury IPSOS, který zpracovala pro marketingovou agenturu Acomware a společnost Zásilkovna.
Průzkum ukázal, že spontánně, impulsivně, nakupují především ženy ve věku 25 – 34 let. Na internetu impulsivně nakupují zejména vysokopříjmové, nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.
Na prvním místě ve spontánních nákupech vede oblečení a obuv. Módním lákadlům podlehne 58 % dotázaných. Hned za oblečením jsou potraviny, na ty připadá 54% podíl.
Další výrazná lákadla čekají v drogerii (51 % respondentů), peníze za výhodný nákup dětského oblečení a hraček neplánovaně utratí 47 % oslovených. Na další příčce jsou knihy, parfémy a kosmetika (46 %)
Průzkum také ukázal, že kromě nabídek, kterým se jen těžko odolává, čeká na kupující další lákadlo v místě, kam si přijdou zásilku vyzvednout (pokud se jedná o obchod).
Více než třetina (37 %) respondentů uvedla, že když si přišli do výdejního místa dopravce vyzvednout zásilku, ještě si u obchodníka něco dalšího neplánovaně nakoupili. 8 % respondentů přiznalo, že při vyzvedávání zásilky podléhá spontánním nákupům opakovaně.
Spotřebitelský průzkum probíhal mezi více než 1 000 respondenty v celé ČR ve věkové kategorii 15 a více let. Na metodice výzkumu se podílela podnikohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické.