Impulzivním online nákupům neodolá 42 % Čechů. Vedou boty, oblečení a módní doplňky

Sdílet

potraviny, jídlo, domácnost, rodina, nakupování, spořebitel Autor: Shutterstock

Na nabídky zajímavých velkých slev nebo výprodejových akcí na internetu spolehlivě slyší 42 % Čechů. Vyplývá to z průzkumu agentury IPSOS, který zpracovala pro marketingovou agenturu Acomware a společnost Zásilkovna.

Průzkum ukázal, že spontánně, impulsivně, nakupují především ženy ve věku 25 – 34 let. Na internetu impulsivně nakupují zejména vysokopříjmové, nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.

Na prvním místě ve spontánních nákupech vede oblečení a obuv. Módním lákadlům podlehne 58 % dotázaných. Hned za oblečením jsou potraviny, na ty připadá 54% podíl.

Další výrazná lákadla čekají v drogerii (51 % respondentů), peníze za výhodný nákup dětského oblečení a hraček neplánovaně utratí 47 % oslovených. Na další příčce jsou knihy, parfémy a kosmetika (46 %)

Průzkum také ukázal, že kromě nabídek, kterým se jen těžko odolává, čeká na kupující další lákadlo v místě, kam si přijdou zásilku vyzvednout (pokud se jedná o obchod).

Více než třetina (37 %) respondentů uvedla, že když si přišli do výdejního místa dopravce vyzvednout zásilku, ještě si u obchodníka něco dalšího neplánovaně nakoupili. 8 % respondentů přiznalo, že při vyzvedávání zásilky podléhá spontánním nákupům opakovaně.

Spotřebitelský průzkum probíhal mezi více než 1 000 respondenty v celé ČR ve věkové kategorii 15 a více let. Na metodice výzkumu se podílela podnikohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické.

Spotřebitelský průzkum Acomware a Zásilkovny - Spontánní nákupy na internetu

Spotřebitelský průzkum Acomware a Zásilkovny – Spontánní nákupy na internetu, 21. 11. 2022

Autor: Acomware s.r.o., Zásilkovna s.r.o.
Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka pracuje jako finanční poradkyně u společnosti Kapitol.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).