Jednou z praktik potravinářských výrobců je zmenšování obalů. Obal zmenší s tím, že se poté zboží prodává za stejnou cenu. Mohli jsme se s tím setkat například u oblíbených čokoládových tyčinek Mars. Nyní k této strategii také přistoupil výrobce piva společnost Heineken. Ke zmenšení došlo u značek piva Zlatopramen, Krušovice, Březňák a Starobrno.
Například v případě plastu došlo ke zmenšení láhve z 1,5 na 1,44 litrů. Plechovky mají dokonce 400 mililitrů místo 0,5 litrů. Ceny se u plechovek snížily, u PET láhví se však nezměnily. Například dvanáctka Krušovice v nové láhvi vyjde na 44,90 Kč, jedná se tak o zvýšení ceny na litr o 4 %. Pro export se však nadále bude pivo stáčet v 1,5litrových láhvích.