Dnešním dnem nabylo účinnosti obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). V předešlých dnech byla finální příprava na příchod nových pravidel znát především v e-mailových schránkách, kam společnosti posílaly oznámení o zpracování osobních údajů či žádosti o souhlasy s jejich dalším zpracováním.
Obchodníci zase vydávají nové věrnostní karty, u kterých si nechávají odsouhlasit nové podmínky, které jsou v souladu s GDPR.
Například podle Sberbank je jedním z největších dopadů tohoto nařízení posílení práv občanů. Ode dneška máte například právo na výmaz nebo právo být zapomenut.
Podle Úřadu pro ochranu osobních údajů, který dodržování pravidel dozoruje, GDPR nepřináší tolik novinek, jak by se mohlo na první pohled znát. Ochrana osobních údajů totiž už v ČR platí více než 25 let. Co se tedy mění? To najdete ve velkém rozcestníku na sesterském webu Podnikatel.cz.