Žáci základních škol mají možnost, jak se učit finanční gramotnosti zábavnou formou. Umožňuje jim to projekt Zlatka.in, který vznikl za podpory Raiffeisenbank. Web se snaží děti prostřednictvím her a netradičně postavených úkolů naučit základy hospodaření s penězi. Dozvědět se děti mohou také, jak fungují banky a jejich produkty, například platební karty či spotřebitelské úvěry.
Zlatka od svého spuštění před čtyřmi měsíci zaznamenala již přes 350 000 vyřešených úkolů, ze kterých bylo více než 290 000 splněno správně. Řešením úkolů už děti strávily více než 6400 hodin. Zajímavostí je, že dle našich údajů děti při plnění úkolů nejméně chybují o víkendu. Důvodem může být i to, že nejsou pod tlakem jako ve škole a také si vybírají úlohy, které jim nejvíc jdou, a tudíž je i víc baví,
vysvětluje Veronika Tomanová, spoluautorka webu Zlatka.in.
Stránka Zlatka.in nabízí kromě příkladů a her také pracovní listy a návody na učení finanční gramotnosti ve škole i doma. Stránku mohou využívat jak děti samotné, tak jejich rodiče a učitelé.
Z našeho pohledu je finanční gramotnost důležitou součástí vzdělávání a nezbytností pro budoucí životy dětí. Velmi bychom si přáli, aby se rozšířily řady škol, které se do projektu zapojí a budou Zlatku aktivně využívat v rámci výuky,
říká Michalela Kuželová, ředitelka marketingové komunikace Raiffeisenbank.
Projekt Zlatka.in navazuje na webové stránky Gramar.in, soustředící se na český jazyk, a především na Matika.in, kterou hojně navštěvují školáci nejen v České republice a na Slovensku, ale také v Maďarsku a ve Francii.