Hlavní navigace

Energetické společnosti marketingově vyzrály nad novými spotřebitelskými právy

Jiří Hovorka

Novela energetického zákona, která nabyla účinnosti 18. srpna 2011, dala zákazníkům nově právo odstoupit od smlouvy v případě, že dodavatel zamýšlí zvýšit cenu energie nebo změnit smluvní podmínky.

To se pochopitelně dodavatelům energie nelíbí, a proto se teď snaží dělat vše pro to, aby zákazník v budoucnu tak snadno změnit dodavatele nemohl, říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: Bohužel někdy tak činí i způsoby, které jsou na hraně zákona.

Společnosti nabízející dodávky elektřiny či plynu podle časopisu dTest v současné době začaly s rozesíláním nejrůznějších „mimořádných“ nabídek spojených s určitou „výhodou“. Podpisem nabídky se však zákazník zaváže na dobu několika let k odběru energie a v případě, že od smlouvy odstoupí, přijde o již poskytnuté výhody, které jsou mu zpětně doúčtovány. V některých případech může být po zákaznících dle nejrůznějších dodatků smlouvy požadována i smluvní pokuta v řádech tisíců korun.

Podobné pasáže dodatků smluv jsou nepřiměřené a v některých případech i neplatné. Společnosti by tak měly důkladně zvážit svůj marketingový postup. Spíše než různými právními kličkami by měly o zákazníka bojovat především nabídkou nízké ceny a kvalitními službami, uzavírá Votočka.



Našli jste v článku chybu?