Zájemci o hypotéku od společností ze skupiny ČSOB (Hypoteční banka, ČSOB, ČSOB Stavební spořitelna a Poštovní spořitelna) mohou nově realizovat celou její obsluhu online z jedné aplikace.
Přes portál Hypoteční zóna na stejném místě získají počáteční kalkulaci, podají zde žádost o úvěr a poté zde mohou svou hypotéku přes počítač nebo mobil i spravovat. Klient tak nemusí přecházet z jednoho prostředí do druhého.
Aplikace, která má nově design po vzoru aplikace ČSOB Smart, by měla být také více responzivní.
Vylepšili jsme ovládání, srozumitelnost, vzhled a hlavně zobrazení na mobilu. Revoluční změnou prošlo také čerpání hypotéky. Klienti ČSOB se do Hypoteční zóny snadno přepnou z aplikace ČSOB Smart nebo z internetového bankovnictví ČSOB bez nutnosti nového přihlašování,
vysvětlil blíže Martin Vašek, předseda představenstva Hypoteční banky a ČSOB Stavební spořitelny.
Rozsah obsluhy a zobrazených informací umožňuje:
- získat kalkulaci hypotéky na míru a nabídku úvěru s garantovanou sazbou,
- podání žádosti o hypotéku vč. online dokládání dokumentů a okamžité předběžné posouzení (pravděpodobně se ihned dozvíte, zda může být hypotéka schválena),
- jednodušší čerpání hypotéky – Hypoteční zóna je návodnější a v jakékoliv fázi ukáže, co máte dělat, abyste se dostali k penězům z hypotéky,
- kompletní servis hypotéky (např.: notifikace o důležitých událostech; kompletní archiv dokumentů (od banky i od klienta), doručování dokumentů od banky jen do Hypoteční zóny; modelace úrokové sazby a parametrů hypotéky na další období fixace; online změny v hypotéce, digitální podpisy dodatků ke smlouvě atd.
Podle Vaška Hypoteční zónu využívá v současnosti 80 % klientů.
Navzdory tomu je ale stále nutné, aby klient zašel na pobočku aspoň kvůli podpisu smlouvy. Pro klienty všech bank platí, že na pobočce musí aspoň podepsat zástavní smlouvu kvůli katastru nemovitostí. Tento podpis totiž musí být úředně ověřený.