Hackerských útoků přibývá a případy, kdy se útočníkům podařilo získat čísla platebních karet nebo přihlašovací údaje do internetového bankovnictví, se rovněž množí. Československá obchodní banka proto spustila kampaň, v rámci které bude uživatele informovat o nástrahách, se kterými se na internetu mohou setkat.
Nejčastějšími chybami, kterých se dopouštíme, je například nedostatečná síla hesel, která se pak dají snadno zneužít, ale třeba i nákup v neověřeném e-shopu. Lidé se také stále nechávají nachytat podvodnými emaily či zprávami,
říká Petr Vosála, manažer bezpečnosti elektronických kanálů ČSOB.
Banka tak v rámci kampaně nasimuluje situaci, které využívají i podvodníci. Vzhledem k tomu, že řada klientů vyhledává přihlášení do internetové banky přes vyhledávače na internetu, využívají podvodníci tohoto rizikového chování a vytvářejí podvodné weby, které mají budit zdání, že se skutečně přihlašujete do banky. Pokud tak ale učiníte, dojde k odcizení vašich dat a zloděj vám může vybrat celý účet. Od 29. března běží na některých vyhledávačích a serverech kampaň, která klienty přesměrovává na falešnou stránku internetového bankovnictví v barvách ČSOB, které nemá certifikát a je také umístěna na jiné webové adrese. Po klientech stránka vyžaduje údaje, které by rozhodně neměli s nikým sdílet. Pokud je vyplní, tak jim na stránce sdělujeme, co udělali už od začátku až po vyplnění citlivých dat špatně,
říká Jan Vimr, výkonný manažer útvaru Řízení digitálních kanálů ČSOB.
Ty, kteří se nechají nachytat, pak falešná stránka odkáže na oficiální edukační stánky banky.
Bezpečné chování na internetu je základ, který pomáhá eliminovat rizika. Více si můžete přečíst v rozhovoru Vosála: 100% bezpečnost na internetu asi neexistuje.