Hlavní navigace

Co Čechům vadí na českých e-shopech?

Veronika Doskočilová

Při nakupování v internetových obchodech už lidé nehodnotí jen cenu a to, aby jim bylo zboží doručeno v pořádku a včas. Mnohem více se zaměřují i na další faktory, jako je komunikace. Pro 29,5 Čechů je velkým problémem špatná a nepružná komunikace e-shopu. Téměř čtvrtině (22 %) vadí i nemoderní design. Vyplynulo to z informací, které zveřejnila společnost Shoptet.

Kromě toho ale Češi hodnotí i vzhled samotného produktu a to jak je prezentován na webových stránkách. 18,5 % z nich je nespokojeno s tím, jak je zboží nafoceno. Často bývají obrázky nekvalitní a amatérské, takže není ani pořádně vidět, jak produkt opravdu vypadá. Popisek zboží by měl poskytnout veškeré potřebné informace, což bohužel není pravidlem. To vede k nespokojenosti zákazníka, který zboží vrátí a příště nakoupí jinde, říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nespokojeni jsou ale Češi někdy i s tím, jak je celý internetový obchod koncipován. Přejí si rychle najít konkrétní zboží, které chtějí zakoupit a pokud se jim nepodaří se v e-shopu rychle zorientovat, odcházejí jinam. Takto se podle průzkumu chová 14 % respondentů.

A 7 % dotázaných má problém s tím, že když už se zboží rozhodne v daném internetovém obchodě objednat, nedodrží e-shop své dodací lhůty a čekání za zboží se tak nepříjemně protahuje.

Našli jste v článku chybu?