V e-shopech nakupuje téměř 77 % českých spotřebitelů. A to ať už v e-shopech českých či zahraničních. Primární už není cena. Rozhoduje i šíře sortimentu, kvalita a dostupnost. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala společnost GfK pro společnost PayPal.
Alespoň jednou za půl roku uskuteční nákup přes zahraniční internetový obchod 16 % respondentů. Dominují čínské e-shopy, kde již nakoupila více než polovina těch, co přes internet nakupují. Kromě čínských e-shopů si Češi oblíbili i ty německé, americké a britské.
Důvody, proč nakoupit zboží přes internet, se liší. V případě čínských e-shopů je rozhodujícím kriteriem cena. U ostatních se ale zákazníci orientují i podle dostupnosti zboží, které není možné sehnat v České republice nebo podle vyšší kvality. Roli hraje i směnný kurz nebo větší výběr zboží a stylů.
Nejčastějším zbožím, které si dotázaní přes internet koupili, je oblečení (33 %). Následuje jej elektronika, kterou nakupuje 28 % Čechů a hračky (15 %).