Pokud se Češi rozhodují, jestli nakoupit zboží v zahraničí, je pro ně jedním z určujících faktorů i výhodnost dané nabídky. Například pro 95 % Čechů, kteří nakupují v Číně, je rozhodující lepší cena. U respondentů nakupujících v Německu je cena rozhodující jen v 60 % a u těch, co nakupují v USA, jen v 59 % případů. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura Ipsos pro společnost PayPal.
Druhým nejdůležitějším faktorem je dostupnost zboží. Pokud není zboží v naší zemi k sehnání, motivuje to k nákupu v průměru 65 % dotázaných.
Aby Češi nakoupili na on-line webu zahraničního obchodníka, je pro ně důležitá i zákaznická podpora v místním jazyce (41 %). Vliv však mají i svátky. Pro 53 % respondentů jsou Vánoce ideální příležitostí, kdy v zahraničí nakoupit. A pro dalších 31 % jsou touto příležitostí výprodeje.
Při nákupu také musí e-shop působit důvěryhodně. 43 % těch, co nakupují on-line souhlasí s tím, že pro ně není důležité, jestli se daný obchod nachází v zahraničí nebo v České republice. A 35 % dotázaných důvěřuje stejně zahraničním i tuzemským obchodníkům.