Hlavní navigace

Do ČR se dovážejí stále starší vozidla. Průměrná cena je 190 000 Kč

Sdílet

V roce 2016 bylo do České republiky ze zahraničí individuálně dovezeno 164 422 ojetých vozidel. To představuje 9% nárůst oproti roku 2015. Vyplynulo to z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).  Lze ale očekávat, že s avizovaným ukončením regulace kurzu EUR/CZK ze strany ČNB se sníží i cena dovážených ojetin. Pokud by koruna posílila o 2 koruny, cena dovážené ojetiny, která nyní stojí například 200 tisíc korun, by se snížila zhruba o 15 tisíc korun. To by mohlo vyvolat další vlnu zájmu o dovážené ojeté vozy, říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Dovážené vozy ovlivňují i stárnutí českého vozového parku. Jeho stáří se aktuálně blíží 15 rokům. Do České republiky se totiž dovážejí stále starší vozidla. V roce 2016 tvořila vozidla starší 10 let 52 % všech dovezených aut. Stárnutí českého vozového parku má 2 zásadní dopady. Za prvé silniční doprava je významným zdrojem znečišťujících látek v ČR a vozy staršího data výroby znečišťují nejvíce. Druhou skutečností je, že s přibývajícím věkem vozidla se značně snižuje bezpečnost přepravovaných osob a technický stav vozidla a jeho vybavení bezpečnostními prvky hrají při dopravních nehodách velmi významnou roli, říká Martin Pajer.

Nejvíce se loni dovážely auta značky Škoda, Volkswagen a Ford. Dále pak Kia a Hyundai. Průměrná cena ojetého vozu byla 190 900 Kč a průměrné stáří bylo 9,8 let.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 1. 2017 15:32

    Jerry001 (neregistrovaný) ---.hhnet.cz

    nejcasteji se dovazela, skoda vW a ford, ale prumerne podle clanku 10-lete auto se prodavalo za 190tis. co je to za blbost, 10 let stary vw nebo skoda za 200 tis?! ani kdyby se vozili jenom passaty a superby

  • 13. 1. 2017 19:56

    AAA (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    Auto z roku 2007 bude plnit normu EURO4, mozna i EURO5, ABS a minimalne celni airbagy uz byly v te dobe povinne, pokud to nebude uplny holobyt zrejme bude mit i dalsi bezpecnostni vybavu.
    A ma sanci vydrzet jeste dlouho. Holt ne kazdy ma penize a taky chut na dnesni downsizovane sragory s zivotnosti 100 000 km.

  • 30. 1. 2017 12:25

    SpookY (neregistrovaný) ---.cr-hana.upol.cz

    Tomu se někdo diví? ... S auty je to dneska jako s vínem - čím starší, tím lepší. Je zábavné, jak automobilky drží pořád stejnou kvalitu - bez ohledu na rok výroby, všechna auta se sama rozpadnou někdy kolem roku 2022 :-(

    Mám poctivě udržovanou Octavii 1 rv 1998 s legendání motorizací AGR (poctivý dvoulitrový dieselový čtyřválec bez dvouhmoťáku, bez stavitelných lopatek turba a dalších k****tek, spotřeba krásná, údržba snadná, náklady minimální, opravy jen to co se opravdu opotřebuje) a nechám si ji tak dlouho, dokud bude jezdit a projde technickou.

    Jen nevím, co potom, protože nic tak spolehlivého se už nevyrábí :-( Takovou "chybu" už v Mladé Boleslavi neudělají, aby vyrobili auto, které vydrží 20 let prakticky každodenního provozu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).