Od ledna byl ze zákona zvýšen koncesionářský poplatek, který by měla platit každá domácnost za příjem televizního signálu na 120 Kč. Česká televize za to slibovala snížení objemu vysílané reklamy o polovinu.
Situace je však však jiná. Místo typické reklamy televize mnohem častěji vysílá tzv. sponzorské reklamy těsně před pořadem typu „tento pořad vám přináší…”. – v lednu vzrostl objem takové reklamy o 20 %.
Diváci tak na svůj pořad čekají dlouho a na poplatcích zaplatí víc. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání o nárůstu tohoto typu inzerce ví a situace je podle ní v pořádku. Česká televize přitom nedávno podala žalobu na neplatiče koncesionářského poplatku, když zažalovala celkem 28 487 neplatičů.
Své reklamy na České televizi vysílají i finanční instituce. Hlasujte, která jejich reklama se vám líbí nejvíce!
Zdroj: iDnes.cz