Počátkem července 2020 vstoupila na český trh se stravenkami nová elektronická karta LemonPay. Neslouží jen k nákupu jídla. Používat ji můžete například při placení za zdravotní péči, sport, kulturu, cestování, ale třeba také na online nákupy. Platit s ní půjde všude tam, kde jsou terminály. Nemá nastavený žádný denní limit nebo časové omezení prostředků. Karta je vydávána ve spolupráci s Mastercard. Takže u vchodu do restaurace nebo například do lékárny nemusíte kontrolovat, jestli je někde nalepené logo LemonPay.
Kartu lze zaměstnancům nastavit tak, aby byla maximálně flexibilní, kombinuje v sobě stravenky, benefity a další peněženky. Chystáme také platbu přes mobilní telefon pomocí Apple Pay a Google Pay,
říká Petr Skoč, obchodní ředitel LemonPay. Společnost podle něj plánuje na podzim spustit také cash-back síť.
Vydavatelé stravenek | Obchodní označení |
---|---|
Edenred CZ | Ticket Restaurant |
Lidl stravenky | Naše stravenka |
Up Česká republika | Chèque Déjeuner |
Sodexo Pass ČR | Gastro Pass |
Trh se stravenkami se v budoucnu nejspíše výrazně promění. Vláda schválila zavedení takzvaného stravenkového paušálu, a jestli novelu schválí i parlament, budou zaměstnavatelé od příštího roku moci vyplácet hodnotu stravenek v hotovosti přímo na účet svých zaměstnanců.
Na stravenkový paušál jsme připraveni a velmi ho vítáme. Český trh je stále zkostnatělý, a velcí hráči na něm jednoznačně profitují. Příkladem je ročně 150 milionů korun v propadlých stravenkách, které činí až jednu třetinu celkového zisku pro velké zavedené hráče,
dodává Skoč.
LemonPay nebude brát provize od restaurací, nehodlá s nimi sepisovat žádné smlouvy. Zaměstnavatelé budou mít přístup prostředí pro správu karet. V aplikaci si mohou nastavit rozsah možností a využití pro zaměstnance. Jako nově zavedená česká značka chceme mít do tří let 250 tisíc aktivních uživatelů a přinést budoucnost řešení benefitů pro zaměstnance,
uzavírá Skoč.