Češi poskytovatele bankovních služeb příliš nemění, i když jsou nespokojení

Sdílet

Pokud si Češi vyberou banku či nebankovní subjekt, u kterého chtějí následně požádat o půjčku, zůstávají této společnosti loajální. Když například čerpají služby pojišťoven, nepřemýšlí 3 ze 4 Čechů o tom, že by poskytovatele pojištění mohli změnit. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura STEM/MARK pro společnost Home Credit.

Motivací, proč se po změně ani nepídit, je pro většinu respondentů výhodná cena a spolehlivost dané instituce. Čtvrtina klientů bank si zakládá i na tom, že vše, na čem se s bankou domluví, je přesně dle podmínek, na kterých se obě strany dohodli.

Ve chvíli, kdy se ke změně rozhodnou, motivuje je často lepší cenová nabídka. Téměř 90 % Čechů přemýšlelo o změně běžného účtu nebo bankovní půjčky právě kvůli vysokým poplatkům. Zákazníky mohou vyburcovat k odchodu ke konkurenci i jiné okolnosti. Například u životního pojištění patří pro 88 % respondentů, kteří uvažovali o změně, mezi zásadní nedostatky špatná komunikace, malá pružnost či pomalé jednání a reakce poskytovatele, uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit.

Těch, kteří nakonec skutečně poskytovatele bankovních služeb změní, je ale minimum. Jako důvod, proč ke změně nedošlo, nejčastěji uvádí nedostatek času a složitost procesu změny.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).