Hlavní navigace

Češi nezvládají správu pojistek, pomoci jim chce novinka od Home Creditu

Jiří Hovorka

Pro tři čtvrtiny Čechů je výběr správného pojištění složitý a více než polovina (56 %) přiznává, že na hledání nového produktu nemá čas. Také proto se jen třetina lidí, kteří jsou se svou pojistkou nespokojeni, přepojistí či stávající produkt zruší. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro projekt DOK.

Pro Čechy je úplně nejdůležitější být dobře pojištěný, o smlouvy se ale nechtějí starat. Čtvrtina lidí přiznává, že má v pojistkách nepořádek, často ani netuší, kde se jejich smlouvy nacházejí, říká šéf inovací ve skupině Home Credit, Pavel Kuhn, který stál u zrodu projektů Zonky, Mobito či Sazka mobil. Dnes se zabývá projektem DOK, tedy službou poskytující online správu pojistek.

Zástupci služby slibují, že DOK bude nalézat nejvýhodnější podmínky na trhu a navrhovat změnu tehdy, když ji jde bez jakékoliv ztráty i udělat.

Češi se podle průzkumu často neorientují ve smluvních podmínkách, v mnoha případech například netuší o existenci tzv. výročí smluv, to je okamžiku, kdy lze pojistku vypovědět.

Pětina Čechů přiznává, že by chtěla uzavřenou smlouvu zrušit, ale nedovolují jim to smluvní podmínky. Náš systém je proto včas upozorní na důležité termíny vyplývající ze smlouvy a klienti už tak nikdy neprošvihnou možnost změnit pojistku, se kterou nejsou spokojeni, v tu nejvhodnější dobu, ukazuje Kuhn na příkladu, jak má služba pomáhat.

Našli jste v článku chybu?