Hlavní navigace

Češi investují do mincí. Co ovlivňuje jejich cenu?

Gabriela Hájková

České mincovně se meziročně zvýšily tržby za mince a medaile o více než 40 %. Velký zájem vzbudila například pamětní mince České národní banky s motivem Jizerského mostu ze série „Mosty ČR“, která vyšla pouze v malém nákladu. Z emisní ceny 15 500 Kč se mince dokázala vyšplhat o více jak 20 %. Aktuálně je náklad vyprodán a tržní cena se mezi sběrateli pohybuje mezi 18  - 20 000 korunami v provedení vysoký lesk, uvádí zpráva České mincovny.

Během prvního půl roku se také prodalo o 50 % více zlatých investičních slitků do hmotnosti jedné trojské unce, než tomu bylo loni. Celkově jsou prodeje zlatých slitků meziročně vyrovnané, zatímco rostou prodeje medailí, mincí a Smart mincí, což je náš vlastní produkt. To je součástí naší dlouhodobé strategie – tedy podporovat to, co v Jablonci nad Nisou vyrábíme, uvedl Aleš Brix, obchodní ředitel České mincovny.

Trh se zlatem momentálně nejvíce ovlivňují faktory, jako jsou geopolitická nejistota (např. sankce proti Rusku) a zvýšení úrokových sazeb (a tím pravděpodobně i inflace) v USA. Případné omezení vývozu energetických surovin z Ruska a zlepšení ekonomické situace v USA může pro zlato znamenat významný krok směrem vzhůru. Aktuálně se zlato obchoduje na 1316 USD za trojskou unci, uvádí zpráva České mincovny.

Našli jste v článku chybu?