Mezi nejčastěji prodávané vozy na českém trhu s ojetými automobily patří vozy značky Škoda. Nejvíce je volí mladí řidiči do 25 let. Postupem času ale přecházejí na jiné modely. Vyplynulo to z průzkumu společnosti AAA AUTO.
Zatímco mladí velmi často sahají po české prověřené značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 000 Kč, čím jsou starší, tím více nahlíží na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 000 Kč a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,
uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.
Lidé jsou také více ochotni do auta investovat. Průměrná cena ojetého vozu stoupla u nejmladší věkové kategorie do 25 let o 28 710 Kč za posledních 5 let. U zájemců ve věku 45 – 54 let je cena vyšší v průměru o 43 265 Kč.
Češi ve věkové skupině 35 – 44 let mají nejčastěji zájem o auto ve verzi kombi (32 %), dále pak ve verzi hatchback (28 %) a pouze 13 % kupujících sáhne po SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 %), s manuální převodovkou manuálu (86 %) a ve stříbro-šedé barvě (23 %).
Naopak u kupujících ve věku nad 55 let se preference liší. Nejoblíbenější je u nich hatchback (38 %) a kombi (20 %). SUV zvolí 16 % kupujících. 63 % těchto zákazníků volí auto v benzínové variantě, 89 % v manuálu a 20 % ve stříbro-šedé barvě.