Hlavní navigace

Čechy nakupování baví. Drahá doprava a nevyhovující podmínky je ale odradí

Sdílet

Veronika Doskočilová

Nakupování je pro Čechy poměrně velkou vášní. Podle průzkumu společnosti Rondo si je užívá 72 % Čechů a 20 % je považuje přímo za vášeň. Nejspíše nikoho nepřekvapí, že ženy nakupují ještě raději než muži. Češi obecně pak preferují nákupní centra a nejčastěji se při nákupu rozhodují podle intuice.

Nejoblíbenějším místem k nákupu je pro většinu dotázaných (31 %) nákupní centrum a supermarket (27 %). Dále pak pětina respondentů (21 %) nakupuje na eshopech a menšina pak v malých obchodech (13 %). I tady se ale preference liší podle pohlaví. Ženy nakupují o něco raději v supermarketech (28 %) než v nákupních centrech (27 %). Naopak muži dávají přednost nákupním centrům (34 %) před supermarkety (26 %). Popularita e-shopů je mezi muži a ženami srovnatelná.

Ve 38 % případů se k nakupování Češi rozhodnou podle aktuální intuice. Dalších 28 % hledí na speciální nabídky a 23 % jede striktně podle připraveného seznamu.

Když se lidé rozhodnou nakupovat na e-shopu, řeší zejména to, jestli jde o ověřený e-shop (32 %), jestli má dobré ceny (30 %) a jestli si kupují značku, která působí důvěryhodně (20 %).

Od nákupu naopak odradí téměř čtvrtinu lidí celková nedůvěryhodnost e-shopu, drahá doprava (18 %), nutnost platby předem (13 %), nedostatečné informace o nabízeném zboží (13 %) či nevyhovující dodací podmínky (11 %).

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).