Fintech společnost Skip Pay patřící do skupiny ČSOB dnes oznámila výsledky za rok 2024. Celkové transakční objemy Skip Pay vzrostly o 39 % na 2,6 mld. Kč, celkový počet transakcí vzrostl o necelou třetinu.
Odložené platby si v Česku našly cestu k běžným domácnostem, které je využívají jak pro nakupování na internetu, tak v kamenných obchodech. Letos i díky tomu budeme zřejmě atakovat hranici tří miliard korun na vypořádaných platbách a předpokládáme, že celkový počet pravidelných uživatelů odložených plateb by letos mohl růst ještě rychlejším tempem než vloni,
říká Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. Platit dopředu, zejména za on-line nákupy, zkrátka přestává být normální. Novým standardem se stává možnost si zboží vyzkoušet, osahat a mít jistotu, že platím jen za to, co jsem si opravdu objednal.
Počet nových uživatelů Skip Pay meziročně vzrostl o více než 30 % a celkově službu využívalo přes půl milionu klientů. Zdaleka nejrychleji rostl zájem o takzvanou „Platbu na Třetinu“ – tedy možnost rozdělit nákup do tří splátek bez navýšení. Za loňský rok si připsala nárůst 407 % v objemu transakcí a dnes tvoří již 13 % z celkového objemu plateb Skip Pay. Co do počtu transakcí narostla Třetina meziročně dokonce o 635 %.
Nárůst plateb zaznamenal Skip Pay i u svých platebních karet s odloženou platbou – počet transakcí meziročně vzrostl o 32 % a objem transakcí se navýšil o 25 %. Podle Kotrlíka stále více domácností využívá odloženou platbu jako alternativu k běžné platbě, tedy k častějším a menším nákupům. Důležitým milníkem se pro Skip Pay loni stalo také získání licence platební instituce od ČNB.