V lednové aktualitě jsme vás informovali o tom, že Alza spustila samoobslužnou prodejnu. Ta je umístěna v Praze u výstupu z metra Flora. Od pondělí 25. června 2018 pak společnost otevře druhou pobočku, a to na Praze 4 v ulici Antala Staška.
Oproti původní prodejně dojde k zásadní změně, a to v komunikaci s operátorem. V prodejně na Floře s vámi operátor může hovořit pouze v předsálí, kde zadáváte číslo objednávky a platíte. Jakmile vejdete do místnosti s úložnými boxy, už vám operátor s ničím poradit nemůže.
Na nové pobočce s vámi ale může hovořit po celou dobu a poradit vám či vás navést, kdybyste měli potíže. Zde bude také světelná navigace umístěna nad hlavami namísto u podlahy.
Prodejna je přístupná 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Samotné vyzvednutí objednávky není nijak složité.
Na platebním automatu zadáte číslo objednávky a případně ji zaplatíte.
Následně vás automat informuje o tom, v kolika schránách se vaše objednávka nachází a jakou barvou vás bude systém k objednávce navádět. Do prostoru s výdejními boxy může mít najednou přístup i více zákazníků. V takovém případě se barvy liší, aby mohl každý sledovat jemu přidělenou barvu. Pro vstup do prostoru s boxy je nutné stisknout tlačítko „Otevřít dveře“.
Světelná signalizace vás následně nasměruje k vašemu boxu.
U konkrétního boxu vždy svítí barevná dioda a box je otevřený.
Po vyjmutí zboží je ale nutné box zavřít a zaklapnout. Dokud nedojde k zaklapnutí boxu, nemůže si další zákazník na platebním terminálu vyzvednout svou zásilku.
Teprve po zaklapnutí dveří systém objednávku uzavře jako vyřízenou a pustí dalšího zákzníka.
V roce 2018 plánuje Alza spustit ještě třetí samoobslužnou pobočku, a to na pražském Můstku, přímo ve vestibulu metra. Spuštění se plánuje během letních měsíců.