Hlavní navigace

Alza chce platbu předem, změnila poplatky za vyzvednutí zboží na pobočce

Sdílet

Jiří Hovorka 30. 8. 2018

E-shop Alza.cz změnil poplatky za doručení objednaného zboží na pobočku. O deser korun na celkových 45 zdražil osobní odběr v případě, že lidé za zboží zaplatí až při převzetí. Naopak o dvacet korun na celkových 15 zlevnil osobní odběr na pobočce těm, kdo zaplatí předem.

Internetový obchod tak reaguje na rostoucí počet nevyzvednutých zásilek na pobočkách, informuje online deník Aktuálně.cz. Víme, že když zákazník zboží uhradí dopředu, tak si ho i s velkou pravděpodobností vyzvedne, říká Jiří Pontr, finanční ředitel Alza.cz.

Zdarma zůstává vyzvednutí zboží v showroomech v Praze, Ostravě a Plzni. Většina tuzemských e-shopů přitom osobní odběr nezpoplatňuje.

Tip: Láká vás auto do zásuvky? Projděte si, jaké elektromobily můžete mít hned

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 8. 2018 8:31

    zdenka (neregistrovaný) 85.132.197.---

    Za takových podmínek bych si u nich nic nekoupila a objednala si v jiném prověřeném eshopu. Již to, že někdo zpoplatní vyzvednutí zboží na pobočce je stejné jakoby po mně chtěl prodejce v kameném obchodě poplatek za to, že nakupuji v jeho prodejně. Peníze předem? Nikdy! Z

  • 31. 8. 2018 9:09

    Werner (neregistrovaný) ---.adsl.net.t-com.hr

    To je udělaný naschvál aby z nás získali všechny osobní údaje. Já osobně když nakupuju v Alze tak nakupuju anonymně a zaplatím na pobočce. A to se jim asi nelíbí.

  • 4. 9. 2018 10:15

    Jan Paroubek

    Poplatky za osobní vyzvednutí na pobočkách jsou v případě Alzy obhájitelné. Zaprvé má pobočky téměř všude a jejich provoz něco stojí. Za druhé není ani zadarmo rozvážení zboží po pobočkách. Pohonné hmoty, vozový park, mzdy řidičů, logistika…

    Na Alzu se v tomto případě zkuste dívat třeba jako na zásilkovnu. Princip je podobný, s tím rozdílem, že Alza zásilkovou nepotřebuje, protože je schopná si distribuci zboží na své pobočky zajistit sama. Ale to neznamená, že má být taková služba zdarma a prodejce ji platit ze svého…

    S platbou předem osobně nemám problém a vítám snížení poplatku. Zboží jsem vždy bez problému dostal a nakupovat anonymně se dle mého moc nevyplatí. Už jen kvůli kompletnímu přehledu faktur, které si mohu kdykoliv vytisknout a jít reklamovat vadné zboží a hlavně mohu snadno zjistit, kdy jsem co kupoval a zda je to stále v záruce.

    Osobní údaje má dnes kde kdo, energetická společnost, operátor, banky, zaměstnavatel, provozovatel vašeho emailového klienta, sociální síť… Takže za sebe nevidím smysl v bránění osobních údajů, které e-shopu stejně poskytujeme v omezené míře, když je beztak má celá řada dalších subjektů. Navíc poskytnout někomu jméno a email (lze si i zřídit speciální email čistě pro registrace), není podle mě nic, co by ohrožovalo něčí identitu. Max. dorazí na email nějaký spam, který lze snadno blokovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).